Przedświąteczna atmosfera w naszej szkole została wzbogacona o radosne emocje związane z konkursem grafiki komputerowej na najpiękniejszą kartkę świąteczną. Uczniowie klas I-VIII z entuzjazmem przystąpili do tworzenia kartek, które zachwycają różnorodnością i pomysłowością. Jury (nauczyciel plastyki i nauczyciele informatyki) oceniało prace pod kątem estetyki, oryginalności pomysłu i nawiązania do tematyki świątecznej. Oto laureaci i ich prace (kliknij na kartkę, aby powiększyć obraz):

Klasy I-III

I miejsce: Tymek Grzeszkowiak z klasy 1a

II miejsce: Zuzanna Jachym z klasy 3c

III miejsce: Zoja Smyczek z klasy 3c

 

Klasy IV-VIII

I miejsce: Julia Szczepańska z klasy 5b

 

II miejsce: Dagmara Skwarna z klasy 4b

III miejsce: Liliana Bystrzyńska z klasy 6b

Wyróżnione prace należą do uczniów:

Klasy I-III

Julii Sokołowskiej z kl. 3b, Gabrysi Lasek z kl. 2a, Lilianny Maśnik z kl. 3a, Milany Brovchenko z kl.3c, Anny Zubchuk z kl. 3c

Klasy IV-VIII

Kartki Adrianny Kosiakevych z kl. 4b, Nataniela Kucharskiego z kl. 4b, Laury Klucz z kl. 4a, Hanny Przybył z kl. 4b, Zuzanny Szwarc z klasy 5b

Gratulujemy! Dyplomy oraz szóstki z informatyki za pracę już po przerwie świątecznej.

Zakończyliśmy działania szkolnego Code Week 2024 w ramach  świętowania w Polsce Europejskiego Tygodnia Kodowania. Na lekcjach informatyki oraz zajęciach pozalekcyjnych realizowaliśmy zadania, promujące programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczniów klas I-VIII. Pracowaliśmy w code.org, Scratch, Pixilart i Laboratorium Muzyki Chrome. Programowaliśmy szkolne roboty. Poznawaliśmy i testowaliśmy nowe programy, które rozwijają umiejętności matematyczne i analityczne, w tym komunikację logiczną i myślenie krytyczne. Zaangażowanie uczniów w podejmowaniu wyzwań okołoprogramistycznych sprawia, że świadomość w zakresie nauki programowania stale rośnie, a Polska już od kilku lat zajmuje zaszczytne miejsce na podium w przyjacielskiej rywalizacji państw ścigających się w liczbie zorganizowanych wydarzeń.

Zapraszam na kreatywne warsztaty w ramach szkolnego koła multimedialnego, w każdą środę w godzinach 13:40 - 14:25. Zajęcia odbywają się w szkolnej pracowni filmowej (obok szatni).

Zapisy u pani Małgorzaty Miszczak.

A jeśli masz 13 lat, to może zainteresują Ciebie warsztaty w młodzieżowej grupie teatralno-filmowej! Szczegóły w linku: https://teatr-gorzow.pl/aktualnosci/nabor-do-mlodziezowej-grupy-teatralno-filmowej

Wizyta klasy 5C w parku otaczającym zabytkową willę Gustava Schroedera, czyli Muzeum Lubuskie, które sąsiaduje z naszą szkołą, była niezwykle interesująca. Willa, należąca do właściciela fabryki kabli, powstała w latach 1903–1904 jest jednym z najcenniejszych zabytków Gorzowa Wielkopolskiego. Po zapoznaniu z historią tego miejsca, udaliśmy się na krótki spacer po różnorodnie ukształtowanym terenie ogrodu o powierzchni 3,32 ha, gdzie rośnie ponad 110 gatunków drzew i krzewów. Podziwialiśmy interesujące formy ogrodowe oraz zrekonstruowany kamienny grobowiec megalityczny pochodzący sprzed około 4100 lat. Jesteśmy szczęśliwi, że nasza szkoła ma w pobliżu tak fascynujący obiekt kultury. Ta wizyta była doskonałą okazją do ciekawego spędzenia lekcji wychowawczej.

Nadszedł czas na podsumowanie kolejnego działania Cyber Tygodnia. Uczniowie klas I-III uczestniczyli w filmowej lekcji i rozmawiali na temat używania komputerów i urządzeń mobilnych, dzięki którym internet stał się integralną częścią życia nie tylko osób dorosłych, lecz także młodzieży i dzieci. Nowe technologie mają wiele pozytywnych zastosowań, jednak używane zbyt często mogą negatywnie wpływać na funkcjonowanie ich użytkowników.

 

 Po filmowej lekcji uczniowie postanowili zaapelować do starszych kolegów i wykonali rysunki ze specjalnym przekazem. Oto kilka z nich:

Podsumowaliśmy kolejne działanie Cyber Tygodnia w ramach realizacji Tygodnia Bezpiecznego Internetu. Tym razem uczniowie wykonywali memy profilaktyczne o tematyce związanej z bezpiecznym Internetem na lekcjach informatyki. 

„MEM” – to dowolna porcja informacji (frazes, koncepcja, grafika), rozprzestrzeniająca się pomiędzy powielającymi ją osobami za pośrednictwem sieci społecznościowych, komunikatorów czy forów internetowych. Dla wielu z nas to nie tylko narzędzie komunikacji, źródło informacji czy rozrywki, ale także źródło niekończącego się humoru i kreatywności. Celem konkursu jest ograniczenie zjawiska cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży, popularyzowanie wiedzy na temat zagrożeń w Internecie i możliwościom przeciwdziałania cyberprzemocy oraz kształtowanie postaw asertywnych wobec cyberprzemocy. W naszym konkursie postanowiliśmy wyróżnić cztery prace uczniów:

I miejsce: mem Marcela Braneckiego z klasy 5c .


II miejsce: mem Zuzanny Banasiak z klasy 7b,

III miejsce: mem Marysi Błaszczyńskiej z klasy 4a

III miejsce: mem Anieli Dudycz z klasy 5b

 Gratulujemy!