Koło Filmowe
- Szczegóły
- Kategoria: Koło Filmowe
- Odsłony: 201
Zakończyliśmy działania szkolnego Code Week 2024 w ramach świętowania w Polsce Europejskiego Tygodnia Kodowania. Na lekcjach informatyki oraz zajęciach pozalekcyjnych realizowaliśmy zadania, promujące programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczniów klas I-VIII. Pracowaliśmy w code.org, Scratch, Pixilart i Laboratorium Muzyki Chrome. Programowaliśmy szkolne roboty. Poznawaliśmy i testowaliśmy nowe programy, które rozwijają umiejętności matematyczne i analityczne, w tym komunikację logiczną i myślenie krytyczne. Zaangażowanie uczniów w podejmowaniu wyzwań okołoprogramistycznych sprawia, że świadomość w zakresie nauki programowania stale rośnie, a Polska już od kilku lat zajmuje zaszczytne miejsce na podium w przyjacielskiej rywalizacji państw ścigających się w liczbie zorganizowanych wydarzeń.
- Szczegóły
- Kategoria: Koło Filmowe
- Odsłony: 134
Zapraszam na kreatywne warsztaty w ramach szkolnego koła multimedialnego, w każdą środę w godzinach 13:40 - 14:25. Zajęcia odbywają się w szkolnej pracowni filmowej (obok szatni).
Zapisy u pani Małgorzaty Miszczak.
A jeśli masz 13 lat, to może zainteresują Ciebie warsztaty w młodzieżowej grupie teatralno-filmowej! Szczegóły w linku: https://teatr-gorzow.pl/aktualnosci/nabor-do-mlodziezowej-grupy-teatralno-filmowej
- Szczegóły
- Kategoria: Koło Filmowe
- Odsłony: 250
Wizyta klasy 5C w parku otaczającym zabytkową willę Gustava Schroedera, czyli Muzeum Lubuskie, które sąsiaduje z naszą szkołą, była niezwykle interesująca. Willa, należąca do właściciela fabryki kabli, powstała w latach 1903–1904 jest jednym z najcenniejszych zabytków Gorzowa Wielkopolskiego. Po zapoznaniu z historią tego miejsca, udaliśmy się na krótki spacer po różnorodnie ukształtowanym terenie ogrodu o powierzchni 3,32 ha, gdzie rośnie ponad 110 gatunków drzew i krzewów. Podziwialiśmy interesujące formy ogrodowe oraz zrekonstruowany kamienny grobowiec megalityczny pochodzący sprzed około 4100 lat. Jesteśmy szczęśliwi, że nasza szkoła ma w pobliżu tak fascynujący obiekt kultury. Ta wizyta była doskonałą okazją do ciekawego spędzenia lekcji wychowawczej.
- Szczegóły
- Kategoria: Koło Filmowe
- Odsłony: 281
Nadszedł czas na podsumowanie kolejnego działania Cyber Tygodnia. Uczniowie klas I-III uczestniczyli w filmowej lekcji i rozmawiali na temat używania komputerów i urządzeń mobilnych, dzięki którym internet stał się integralną częścią życia nie tylko osób dorosłych, lecz także młodzieży i dzieci. Nowe technologie mają wiele pozytywnych zastosowań, jednak używane zbyt często mogą negatywnie wpływać na funkcjonowanie ich użytkowników.
Po filmowej lekcji uczniowie postanowili zaapelować do starszych kolegów i wykonali rysunki ze specjalnym przekazem. Oto kilka z nich:
- Szczegóły
- Kategoria: Koło Filmowe
- Odsłony: 280
Podsumowaliśmy kolejne działanie Cyber Tygodnia w ramach realizacji Tygodnia Bezpiecznego Internetu. Tym razem uczniowie wykonywali memy profilaktyczne o tematyce związanej z bezpiecznym Internetem na lekcjach informatyki.
„MEM” – to dowolna porcja informacji (frazes, koncepcja, grafika), rozprzestrzeniająca się pomiędzy powielającymi ją osobami za pośrednictwem sieci społecznościowych, komunikatorów czy forów internetowych. Dla wielu z nas to nie tylko narzędzie komunikacji, źródło informacji czy rozrywki, ale także źródło niekończącego się humoru i kreatywności. Celem konkursu jest ograniczenie zjawiska cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży, popularyzowanie wiedzy na temat zagrożeń w Internecie i możliwościom przeciwdziałania cyberprzemocy oraz kształtowanie postaw asertywnych wobec cyberprzemocy. W naszym konkursie postanowiliśmy wyróżnić cztery prace uczniów:
I miejsce: mem Marcela Braneckiego z klasy 5c .
II miejsce: mem Zuzanny Banasiak z klasy 7b,
III miejsce: mem Marysi Błaszczyńskiej z klasy 4a
III miejsce: mem Anieli Dudycz z klasy 5b
Gratulujemy!
- Szczegóły
- Kategoria: Koło Filmowe
- Odsłony: 282
Kolejne działanie w ramach szkolnego Cyber Tygodnia to udział uczniów w webinarach i zdalnych lekcjach, poświęconych tematyce bezpieczeństwa w Internecie.
Klasa 7a miała okazję uczestniczyć w spotkaniu online: „Dopamina” – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas? Wspólnie z ekspertami zastanawialiśmy się dlaczego media społecznościowe tak nas przyciągają i co sprawia, że nasza uwaga jest dla dostawców usług internetowych najcenniejszą walutą. Dowiedzieliśmy się czym jest pętla dopaminowa i jakie są sposoby radzenia sobie z siłą jej oddziaływania, zastanawialiśmy się jak dbać o cyfrową higienę. A to wszystko na podstawie filmu dokumentalnego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pt. „Dopamina”. W filmie usłyszeliśmy młode osoby, które opowiadają o idealizacji życia w mediach społecznościowych, porównywaniu się z innymi, uzależnieniu od telefonu czy toksycznych relacjach online, ale i o tym, jak ważną funkcję internet pełni w ich życiu i jak starają się korzystać z niego świadomie, pozytywnie i z umiarem.
Kolejna zdalna lekcja: "Zmieniam świat! – czym jest aktywizm online" oparta była na wystąpieniach z Digital Youth Forum - wydarzenia poświęconego edukacji w zakresie bezpiecznego, kreatywnego i pozytywnego korzystania z internetu i nowych technologii. Celem lekcji było pokazanie młodym ludziom, jak można wykorzystywać nowe technologie do kreowania swojej rzeczywistości poprzez organizację kampanii społecznej lub inicjatywę rozwiązującą lokalny problem.
Spotkania online organizowane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w programie Dziecko w Sieci w ramach szkolnego Cyber Tygodnia 2024.