Szkoła
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 853
27 marca w siedzibie Wydziału Technicznego Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim - uczniowie klas 7 i 8 klas szkół podstawowych oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych województwa lubuskiego wzięli udział w VIII edycji konkursu „Programować każdy może”.
Konkurs był realizowany w dwóch osobnych kategoriach tzn. osobno dla uczniów 7-8 klas szkół podstawowych i osobno dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Do dyspozycji uczestnika konkursu był wybór języka programowania spośród: C/C++ lub Python. Pierwszy etap odbył się w formie testu i krótkich pytań otwartych, do drugiego, finałowego etapu przeszło 10 najlepszych uczestników z każdej kategorii.
W konkursie naszą szkołę reprezentował Mateusz Sawicki z klasy 7a, który już od kilku lat pasjonuje się programowaniem.
Miło nam poinformować, że Mateusz został finalistą konkursu, zajmując 4 miejsce w kategorii uczniów 7-8 klas szkół podstawowych. Oprócz upominków od organizatorów, Mateusz uzyskał punkty rekrutacyjne zgodnie z Zarządzeniem Lubuskiego Kuratora Oświaty w sprawie rekrutacji do szkół publicznych. GRATULUJEMY!
Konkurs organizowany jest przez Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim oraz Wydział Techniczny Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 6645
Misja szkoły
„Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły.”
Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju duchowego i intelektualnego.
Wizja szkoły
„Dzisiaj należy wiedzieć,
Co trzeba poznać jutro,
By radzić sobie pojutrze”
W naszej szkole dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności ludzkiej. Uczymy kochać, szanować prawo drugiego człowieka do odmienności narodowej, religijnej, etnicznej, poglądowej, wyboru dróg życiowych, indywidualności i twórczego myślenia, a także przybliżamy kulturę i tradycją narodu polskiego, naszego regionu oraz miasta.
Wychowujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o swoje środowisko przyrodnicze, w którym żyje oraz o swoje zdrowie (wychowanie przez sport).
Nasza szkoła stwarza uczniom bezpieczne i optymalne warunki do rozwoju oferując zajęcia edukacyjne na wysokim poziomie. Kadrę szkoły tworzy zespół nauczycieli nastawionych innowacyjnie, którzy chętnie się dokształcają i doskonalą. Placówka jest otwarta na środowisko i współpracę ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej.
Model absolwenta
…jest aktywny - posiada zainteresowania i rozwija je na miarę
swoich możliwości
- ma swoje upodobania jako twórca i odbiorca sztuki
- wykazuje się samodzielnością
- dba o rozwój umysłowy i fizyczny
… jest świadomy - zna swoją wartość
swoich praw i praw - zna i respektuje prawa innych
innych ludzi
… jest ciekawy świata - stara się poszerzać swoje wiadomości korzystając z
różnych źródeł
- lubi i chce się uczyć
- wrażliwy na piękno przyrody (świadomość ekologiczna)
... jest odpowiedzialny - umie podejmować działania i przewidywać ich
konsekwencje
- umie rozwiązywać problemy
- cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki
- zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować
- umie dokonać samooceny
…jest otwarty - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami
- umie współdziałać w grupie
- prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy
innych
- jest dobrym organizatorem
…jest optymistą - jest pogodny
- pozytywnie patrzy na świat
- wierzy w siebie
…jest prawy - umie odróżniać dobro od zła
- cechuje go uczciwość i prawdomówność
- zna normy dobrego zachowania się i według nich
postępuje
- zna symbole narodowe, regionalne i wie jak się
wobec nich zachować
…jest tolerancyjny - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś
naturalnym
- jest wrażliwy na potrzeby innych
…jest krytyczny - selekcjonuje i porządkuje zdobyte informacje, ocenia
ich przydatność do określonego celu
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 1488
Narysuj kartkę w programie do grafiki komputerowej i weź udział w szkolnym konkursie na najpiękniejszą świąteczną kartkę! Wyniki konkursu już niebawem!
W Polsce tradycja składania życzeń na kartkach pocztowych sięga ponad 100 lat. Na samym początku wysyłano czarno-białe kartoniki. Na jednej stronie znajdował się adres, a na drugiej – życzenia. W latach dwudziestych pojawiły się ręcznie malowane pocztówki i zyskały od razu dużą popularność. Ważną rolę odgrywały świąteczne pocztówki w okresie II wojny światowej, ponieważ za ich pośrednictwem ludzie dodawali sobie otuchy i ostrzegali przed zagrożeniem. Po okresie PRL-u i transformacji lat 90. kartki świąteczne ponownie przeżywały swój renesans.
Pierwsze kartki świąteczne, jakie posyłano sobie w naszym kraju, możemy obejrzeć w zbiorach polskiej biblioteki cyfrowej Polona. Gromadzone są tam jako dokumenty życia społecznego, ich dużą część udostępniono w domenie publicznej.
źródło: https://edupolis.pl/historia-kartki-swiatecznej/
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 8967
Szkoła Podstawowa nr 17 w Gorzowie Wlkp. została zbudowana z inwestycji szkolnych i przekazano ją do użytku w dniu 6 września 1965 r. W tym dniu rozpoczęła swą pracę dydaktyczno-wychowawczą i od tego też czasu datuje się jej historia. Naukę rozpoczęło wówczas 876 uczniów , a pracę 25 nauczycieli.
Organizatorem tej szkoły i pierwszym jej kierownikiem został mianowany przez Wydział Oświaty Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Gorzowie Wlkp. mgr Jerzy Wiśniowski, który od kwietnia 1965 r. przebywał na budowie szkoły, a lipcu i sierpniu sprowadzał sprzęt szkolny i pomoce naukowe, przyjmował skierowanych przez Wydział Oświaty nauczycieli, przyjmował uczniów, opracował plan pracy szkoły na rok szkolny 1965/1966. Zastępcą kierownika szkoły został Piotr Franków.
W roku szkolnym 1971-72 grono nauczycielskie na Radzie Pedagogicznej wystąpiło z inicjatywą nadania szkole imienia wybranego Patrona. Po ogólnoszkolnej dyskusji wytypowany został poeta Adam Mickiewicz. Od 1973 roku rozpoczęto w szkole prace mające na celu przybliżenie uczniom postaci przyszłego patrona. 17 maja 1974 roku odbyła się wielka uroczystość nadania szkole imienia Adama Micikiewicza i wręczenia sztandaru. Od następnego roku szkolnego tradycją stały się coroczne obchody Dnia Patrona Szkoły.
6 września 1965 r.
Na placu przed szkołą zebrali się uczniowie wraz z wychowawcami, oczekując na uroczystą chwilę przekazania budynku szkolnego do użytku oraz na otwarcie nowego roku szkolnego. Przybyli również rodzice uczniów. Uroczystość inauguracyjną przybyli: przewodniczący Prezydium Miejskiej Rady Narodowej Zenon Bauer, przedstawiciele Wydziału Oświaty z inspektorem szkolnym Stanisławem Filpczykiem i podinspektorem szkolnym, przedstawiciel Związku Nauczycielstwa Polskiego Jarosław Kania, przedstawiciel KMPZPR Stanisław Kędzierawski.
Zakładem Opiekuńczym Szkoły została Gorzowska Drukarnia Akcydensowa.
3). Pierwsza w szkole klasa VIII po reformie szkolnictwa podstawowego-17 czerwca 1967 r.
4). Korytarz drugiego piętra. Rok szkolny 1967-1968.
5). Uczniowie klasy VIII A na lekcji w gabinecie fizyko--chemicznym (1967/1968 r.).
6). Pan Wojciech Rother - nauczyciel fizyki i chemii w swojej pracowni podczas lekcji (1967/1968r.).
7). Przed mapą na lekcji geografii odpowiada uczeń kl. VII D (1967/1968 r.).
8). Klasa VII D(1967/1968 r.).