Misja szkoły
„Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły.”
Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju duchowego i intelektualnego.
Wizja szkoły
„Dzisiaj należy wiedzieć,
Co trzeba poznać jutro,
By radzić sobie pojutrze”
W naszej szkole dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności ludzkiej. Uczymy kochać, szanować prawo drugiego człowieka do odmienności narodowej, religijnej, etnicznej, poglądowej, wyboru dróg życiowych, indywidualności i twórczego myślenia, a także przybliżamy kulturę i tradycją narodu polskiego, naszego regionu oraz miasta.
Wychowujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o swoje środowisko przyrodnicze, w którym żyje oraz o swoje zdrowie (wychowanie przez sport).
Nasza szkoła stwarza uczniom bezpieczne i optymalne warunki do rozwoju oferując zajęcia edukacyjne na wysokim poziomie. Kadrę szkoły tworzy zespół nauczycieli nastawionych innowacyjnie, którzy chętnie się dokształcają i doskonalą. Placówka jest otwarta na środowisko i współpracę ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej.
Model absolwenta
…jest aktywny - posiada zainteresowania i rozwija je na miarę
swoich możliwości
- ma swoje upodobania jako twórca i odbiorca sztuki
- wykazuje się samodzielnością
- dba o rozwój umysłowy i fizyczny
… jest świadomy - zna swoją wartość
swoich praw i praw - zna i respektuje prawa innych
innych ludzi
… jest ciekawy świata - stara się poszerzać swoje wiadomości korzystając z
różnych źródeł
- lubi i chce się uczyć
- wrażliwy na piękno przyrody (świadomość ekologiczna)
... jest odpowiedzialny - umie podejmować działania i przewidywać ich
konsekwencje
- umie rozwiązywać problemy
- cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki
- zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować
- umie dokonać samooceny
…jest otwarty - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami
- umie współdziałać w grupie
- prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy
innych
- jest dobrym organizatorem
…jest optymistą - jest pogodny
- pozytywnie patrzy na świat
- wierzy w siebie
…jest prawy - umie odróżniać dobro od zła
- cechuje go uczciwość i prawdomówność
- zna normy dobrego zachowania się i według nich
postępuje
- zna symbole narodowe, regionalne i wie jak się
wobec nich zachować
…jest tolerancyjny - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś
naturalnym
- jest wrażliwy na potrzeby innych
…jest krytyczny - selekcjonuje i porządkuje zdobyte informacje, ocenia
ich przydatność do określonego celu