„Dopamina” – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas?
- Szczegóły
Kolejne działanie w ramach szkolnego Cyber Tygodnia to udział uczniów w webinarach i zdalnych lekcjach, poświęconych tematyce bezpieczeństwa w Internecie.
Klasa 7a miała okazję uczestniczyć w spotkaniu online: „Dopamina” – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas? Wspólnie z ekspertami zastanawialiśmy się dlaczego media społecznościowe tak nas przyciągają i co sprawia, że nasza uwaga jest dla dostawców usług internetowych najcenniejszą walutą. Dowiedzieliśmy się czym jest pętla dopaminowa i jakie są sposoby radzenia sobie z siłą jej oddziaływania, zastanawialiśmy się jak dbać o cyfrową higienę. A to wszystko na podstawie filmu dokumentalnego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pt. „Dopamina”. W filmie usłyszeliśmy młode osoby, które opowiadają o idealizacji życia w mediach społecznościowych, porównywaniu się z innymi, uzależnieniu od telefonu czy toksycznych relacjach online, ale i o tym, jak ważną funkcję internet pełni w ich życiu i jak starają się korzystać z niego świadomie, pozytywnie i z umiarem.
Kolejna zdalna lekcja: "Zmieniam świat! – czym jest aktywizm online" oparta była na wystąpieniach z Digital Youth Forum - wydarzenia poświęconego edukacji w zakresie bezpiecznego, kreatywnego i pozytywnego korzystania z internetu i nowych technologii. Celem lekcji było pokazanie młodym ludziom, jak można wykorzystywać nowe technologie do kreowania swojej rzeczywistości poprzez organizację kampanii społecznej lub inicjatywę rozwiązującą lokalny problem.
Spotkania online organizowane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w programie Dziecko w Sieci w ramach szkolnego Cyber Tygodnia 2024.
Finalistka wojewódzkiego konkursu z języka angielskiego
- Szczegóły
Dnia 11 kwietnia odbył się etap wojewódzki konkursu z języka angielskiego. Uczennica klasy 7a,
Liliana Kurzawska zdobyła tytuł finalistki.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Cyber Escape Room
- Szczegóły
Cyber Escape Room to bardzo lubiany punkt szkolnego Cyber Tygodnia. Jest to rodzaj umysłowej gry przygodowej, która odbywa się w rzeczywistości. Grupa uczestników zostaje zamknięta w specjalnie przygotowanym pokoju i musi użyć elementów znajdujących się w pokoju, aby rozwiązać szereg zagadek, znaleźć wskazówki i wykonać zadania w celu wydostania się z pokoju w określonym czasie...
Po wejściu do sali, uczestnicy spotkali się z hakerem Hektorem, który ogłosił im swój niecny plan działania.
Uczniowie wcielając się w rolę detektywów, szukali odpowiedzi na zaszyfrowane pytania i zagadki, aby na końcu wpisując kod ukończyć misję. W trakcie rozwiązywania zadań, przypomnieli sobie najważniejsze zasady bezpieczeństwa w sieci. W rozwiązywaniu zadań liczył się upływający bardzo szybko czas...
Oto zwycięskie drużyny:
I miejsce drużyna z klasy 6A
II miejsce drużyna z klasy 5A
III miejsce drużyna z klasy 4A
GRATULUJEMY!
Turniej Scrabble
- Szczegóły
Dnia 12.04.2024 w naszej szkole podstawowej odbył się emocjonujący Turniej Scrabble. Wzięło w nim udział 8 drużyn, złożonych z dwóch zawodników każda. Po zaciętej rywalizacji zwyciężyła drużyna reprezentująca klasę 5B, w składzie której znaleźli się Maria Jankowiak i Andrzej Cierach.
Rozgrywka trwała pełne dwie godziny, podczas których uczestnicy rywalizowali w wykorzystaniu swojej słownej zręczności i strategicznego myślenia. Dzięki wspaniałemu wysiłkowi i determinacji, zwycięska drużyna zdołała zgromadzić imponującą liczbę 186 punktów.
Oto pełne wyniki turnieju:
- Klasa 5b: Andrzej Cierach, Maria Jankowiak - 186 punktów
- Klasa 5a: Gabriel Gontarz-Carvalio, Michał Grusza - 180 punktów
- Klasa 7b: Zofia Prylińska, Igor Krechowicz - 135 punktów
- Klasa 7b: Lena Szczęsna, Amelia Karolczyk - 125 punktów
- Klasa 4b: Gabriel Matkowski, Filip Nawrot - 119 punktów
- Klasa 5c: Paweł Skwarna, Maciej Seweryński - 112 punktów
- Klasa 6a: Jakub Piech, Krystian Biernacki - 81 punktów
- Klasa 7a: Weronika Turtoń, Lilianna Kurzawska - 60 punktów
Turniej Scrabble nie tylko dostarczył uczestnikom mnóstwo rozrywki, ale także okazał się doskonałą okazją do kreatywnej zabawy z językiem. Gratulujemy zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom za udział i zaangażowanie w ten inspirujący turniej!
Bibliotekarze
Finał Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Biblijnej "Biblista Junior"
- Szczegóły
Podsumowanie Cyber Tygodnia 2024
- Szczegóły
W ramach szkolnego Cyber Tygodnia, który realizujemy w tym roku pod hasłem: “Działajmy razem!” podejmowaliśmy różnorodne zadania związane z propagowaniem bezpieczecznych zachowań w cyfrowym świecie.
Odbyły się szkolne wydarzenia: Cyber Escape Room pod hasłem: “Pokonaj hakera Hektora!” dla uczniów klas 4 - 6, w którym wcielając się w rolę detektywów, szukali odpowiedzi na zaszyfrowane pytania i zagadki, aby na końcu wpisując kod ukończyć misję. W trakcie rozwiązywania zadań, przypomnieli sobie najważniejsze zasady bezpieczeństwa w sieci. Kolejne działanie to cyklicznie realizowany od kilku lat Turniej Młodych Cybernautów Siedemnastki pod hasłem: "Zostań Mistrzem lub Mistrzynią wiedzy o Internecie!" dla uczniów klas 7, w którym należało wykazać się wiedzą o Internecie. W ramach Cyber Tygodnia uczniowie brali również udział w filmowych lekcjach oraz webinarach organizowanych przez specjalistów z dziedziny IT, m.in.: w lekcji DBI - "Digital Wellbeing – równowaga między online a offline", organizowanej przez Polskie Centrum Programu Safer Internet. Najmłodsi uczniowie na lekcjach informatyki mieli zadanie, by przekonać starszych, że nie warto siedzieć długo przed komputerem albo hejtować w Sieci.
Szkolny Cyber Tydzień to inicjatywa która zgłoszona została do Polskiego Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzy państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Tym samym nasza szkoła znalazła się na mapie lokalnych inicjatyw DBI.
Niebawem podsumowanie i fotorelacje podjętych działań w ramach Cyber Tygodnia.