Na zaproszenie archeologa gorzowskiego, pana Stanisława Sinkowskiego, 8 grudnia 2022r., uczniowie z koła filmowego działającego w Pracowni Filmoteki Szkolnej, uczestniczyli w uroczystym otwarciu wystawy archeologicznej w Spichlerzu pt. "Kolejny wiek z archeologią". Zobaczyliśmy skarby, które przez lata były skrywane pod ziemią Gorzowa, a które odkopano podczas prac związanych z wieloma inwestycjami budowlanymi. Wydobyto znaczną ilość przedmiotów, szczególnie cennych pod względem historycznym. Eksponowanym na wystawie skarbom, towarzyszyły plansze zawierające informacje o znaleziskach archeologicznych, a także fotogramy ukazujące przebieg prac budowlanych i archeologicznych.

Grupa młodych filmowców realizowała dokumentację fotograficzną wystawy, a to kolejny krok przygotowań do wykonania animacji poklatkowej - legendy o Studni Czarownic. 

 

O tym, czym jest edukacja kulturowa i co może dać uczniom oraz w jaki sposób łączyć ją z programem nauczania, by realizować ciekawe lekcje z filmem można dowiedzieć się przystępując do Programu Edukacji Kulturowej SZKOŁA TWÓRCZYCH PRAKTYK. Organizatorem Programu jest Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Od początku roku szkolnego uczestniczymy w Programie w wersji rozszerzonej, który realizowany jest w zespole uczniów z klasy 4c oraz uczniów z różnych klas pracujących w kole filmowym pod opieką pani Małgorzaty Miszczak.

Na lekcjach informatyki nasza pracownia komputerowa zamienia się w laboratorium przyszłości. Dzieje się tak wtedy, gdy uczniowie zakładają gogle do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Wizualizacje miejsc w trybie 360°, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury na wyciągnięcie ręki to wszystko przenosi nasze lekcje w zupełnie inny  wymiar i sprawia, że lekcje informatyki stają się kreatywne i ekscytujące.

OKO KALEJDOSKOPU to panorama dziecięcej twórczości czyli Ogólnopolski Przegląd Filmów Animowanych Tworzonych przez Dzieci między 5. a 17. rokiem życia.

W projekcie bierze udział kilkanaście partnerskich instytucji z całego kraju, w tym Pracownia Filmoteki Szkolnej SP nr 17, dla których ważna jest idea wspierania najmłodszych artystów i stworzenia szerokiej, ogólnokrajowej platformy prezentacji filmów animowanych, których autorami są dzieci. 

Wczoraj odbyły się pokazy filmów animowanych dla uczniów klas szóstych oraz dla klasy trzeciej. Filmowcy z Siedemnastki przybliżyli widzom proces powstawania filmów animowanych. Uczniowie zainteresowali się technikami animacji poklatkowej, w których filmy zostały zrealizowane, również tematyka filmów dała okazję do dyskusji po seansach.

 

10 czerwca uczniowie klasy 7C uczestniczyli w kilkugodzinnym Digital Youth Forum, które poświęcone jest edukacji w zakresie bezpiecznego, kreatywnego i pozytywnego korzystania z Internetu i nowych technologii. Impreza skierowana jest do uczniów klas 7-8 szkół podstawowych i klas 1-3 szkół ponadpodstawowych. 

Forum organizowane jest od 5 lat i spotyka się co roku z bardzo dobrym odbiorem ze strony młodzieży. Dzięki wysłuchaniu dorosłych ekspertów i rówieśników, którzy kreatywnie wykorzystują Internet uczniowie mają możliwość inspiracji i zdobycia konkretnej wiedzy.

W studio DYF nadawanym w przerwach pomiędzy wystąpieniami prowadząca je dziennikarka Justyna Suchecka łączyła się na żywo z uczniami i specjalnymi gośćmi oraz informowała o przerwach na krótką pracę i dyskusję w klasie. Obejrzeliśmy i wysłuchaliśmy wystąpień prelegentów m.in.: "Niepełnosprawność a social media. Bariery są tylko w głowie", "AR/VR School", "Każdy może zmieniać rzeczywistość", "Nawyki, triki i filtry czyli nietypowe sposoby na bezpieczeństwo w sieci", "Anatomia fake’ów". Sięgnęliśmy również do wystąpień z poprzednich edycji DYF: "Historia hakera" | Jake Davies oraz "Akcja akceptacja czyli o tym jak zaakceptować drugiego człowieka" | Przemysław Staroń.

Transmisja wydarzenia była prowadzona na stronie digitalyouth.pl. Program DYF, oprócz wystąpień, zakładał przerwy na krótkie dyskusje na forum klasy, udział w konkursach online (przy wykorzystaniu własnych smartfonów) oraz wypoczynek, który uczniowie z klasy 7C przeznaczyli na integracyjne zajęcia i zabawy.