Drukuj
Kategoria: Koło Filmowe
Odsłony: 1017
"Jak z "Arki" Jonkajtisa zrobić Arka i wprowadzić go do gry online, wiedzą tylko młodzi z Gorzowa Wielkopolskiego! Były jeszcze listy gończe, strzelanina, escape room w samej Arce i walka o POTKI, czyli tabletki na starość. Niesamowicie pomysłowi młodzi!" to wypowiedź pani Katarzyny Czubińskiej, liderki Filmoteki Szkolnej z Poznania, którą zaprosiła na spotkanie z uczniami klasy 7c, pani Małgorzata Miszczak.
 
Zajęcia "Od komiksu przez film do gry, czyli jakie mechanizmy rządzą współczesną opowieścią?" odbyły się w ramach zajęć online Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny programu Filmoteka Szkolna.

Temat warsztatu dawał odpowiedź na to, jak współcześnie tworzone są opowieści filmowe, komiksowe czy te pochodzące z gier? Co muszą mieć w sobie, by przyciągnąć widza/widzkę, gracza/graczkę?
W trakcie zajęć uczniowie przeanalizowali metodę tworzenia współczesnych opowieści w oparciu o film, komiks i grę. W drugiej części warsztatu skonstruowali przy pomocy aplikacji interaktywną opowieść - grę, dzięki której dotychczasowy widz/widzka będzie mógł/mogła stać się aktywnym uczestnikiem/uczestniczką historii i wpływać na przebieg akcji.
Wybrane filmy z pakietu Filmoteka Szkolna, wokół których toczyła się tematyka warsztatu:
Exit, reż. Grzegorz Koncewicz
Katedra, reż. Tomasz Bagiński
Arka, reż. Grzegorz Jonkajtys
Warsztat spotkał się z zainteresowaniem klasy 7c, uczniowie aktywnie w nim uczestniczyli, dzieląc się ciekawymi pomysłami i zaangażowaniem w rozwiązywaniu zadań warsztatowych.