27 marca w siedzibie Wydziału Technicznego Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim - uczniowie klas 7 i 8 klas szkół podstawowych oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych województwa lubuskiego wzięli udział w VIII edycji konkursu „Programować każdy może”. 

Konkurs był realizowany w dwóch osobnych kategoriach tzn. osobno dla uczniów 7-8 klas szkół podstawowych i osobno dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Do dyspozycji uczestnika konkursu był wybór języka programowania spośród: C/C++ lub Python. Pierwszy etap odbył się w formie testu i krótkich pytań otwartych, do drugiego, finałowego etapu przeszło 10 najlepszych uczestników z każdej kategorii.

W konkursie naszą szkołę reprezentował Mateusz Sawicki z klasy 7a, który już od kilku lat pasjonuje się programowaniem.

Miło nam poinformować, że Mateusz został finalistą konkursu, zajmując 4 miejsce w kategorii uczniów 7-8 klas szkół podstawowych. Oprócz upominków od organizatorów, Mateusz uzyskał punkty rekrutacyjne zgodnie z Zarządzeniem Lubuskiego Kuratora Oświaty w sprawie rekrutacji do szkół publicznych. GRATULUJEMY!

Konkurs organizowany jest przez Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim oraz Wydział Techniczny Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.

 

Czy lubicie grać w gry planszowe i karciane? Jest ku temu świetna okazja. MCK zaprasza na wspólne granie w sobotę, 13 stycznia 2024 r. do sali widowiskowej MCK!

Misja szkoły

 

„Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły.

Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju duchowego i intelektualnego.

 

Wizja szkoły

„Dzisiaj należy wiedzieć,

Co trzeba poznać jutro,

By radzić sobie pojutrze”

 

W naszej szkole dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności ludzkiej. Uczymy kochać, szanować prawo drugiego człowieka do odmienności narodowej, religijnej, etnicznej, poglądowej, wyboru dróg życiowych, indywidualności i twórczego myślenia, a także przybliżamy kulturę i tradycją narodu polskiego, naszego regionu oraz miasta.

Wychowujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o swoje środowisko przyrodnicze, w którym żyje oraz o swoje zdrowie (wychowanie przez sport).

Nasza szkoła stwarza uczniom bezpieczne i optymalne warunki do rozwoju oferując zajęcia edukacyjne na wysokim poziomie. Kadrę szkoły tworzy zespół nauczycieli nastawionych innowacyjnie, którzy chętnie się dokształcają i doskonalą. Placówka jest otwarta na środowisko i współpracę ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej.

 

Model absolwenta

 

…jest aktywny - posiada zainteresowania i rozwija je na miarę

swoich możliwości

- ma swoje upodobania jako twórca i odbiorca sztuki

- wykazuje się samodzielnością

- dba o rozwój umysłowy i fizyczny

 

… jest świadomy            - zna swoją wartość

swoich praw i praw        - zna i respektuje prawa innych

innych ludzi

 

… jest ciekawy świata    - stara się poszerzać swoje wiadomości korzystając z

różnych źródeł

- lubi i chce się uczyć

- wrażliwy na piękno przyrody (świadomość ekologiczna)

 

... jest odpowiedzialny    - umie podejmować działania i przewidywać ich  

konsekwencje

- umie rozwiązywać problemy

- cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki

- zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować

- umie dokonać samooceny

 

…jest otwarty  - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami

- umie współdziałać w grupie

- prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy

innych

- jest dobrym organizatorem

 

…jest optymistą - jest pogodny

- pozytywnie patrzy na świat

- wierzy w siebie

 

…jest prawy  - umie odróżniać dobro od zła

- cechuje go uczciwość i prawdomówność

- zna normy dobrego zachowania się i według nich

postępuje

- zna symbole narodowe, regionalne i wie jak się

wobec nich zachować

 

…jest tolerancyjny - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś

naturalnym

- jest wrażliwy na potrzeby innych

 

…jest krytyczny - selekcjonuje i porządkuje zdobyte informacje, ocenia

ich przydatność do określonego celu

 

Narysuj kartkę w programie do grafiki komputerowej i weź udział w szkolnym konkursie na najpiękniejszą świąteczną kartkę! Wyniki konkursu już niebawem!

W Polsce tradycja składania życzeń na kartkach pocztowych sięga ponad 100 lat. Na samym początku wysyłano czarno-białe kartoniki. Na jednej stronie znajdował się adres, a na drugiej – życzenia. W latach dwudziestych pojawiły się ręcznie malowane pocztówki i zyskały od razu dużą popularność. Ważną rolę odgrywały świąteczne pocztówki w okresie II wojny światowej, ponieważ za ich pośrednictwem ludzie dodawali sobie otuchy i ostrzegali przed zagrożeniem. Po okresie PRL-u i transformacji lat 90. kartki świąteczne ponownie przeżywały swój renesans.
Pierwsze kartki świąteczne, jakie posyłano sobie w naszym kraju, możemy obejrzeć w zbiorach polskiej biblioteki cyfrowej Polona. Gromadzone są tam jako dokumenty życia społecznego, ich dużą część udostępniono w domenie publicznej. 
źródło: https://edupolis.pl/historia-kartki-swiatecznej/

 Dyrektor naczelny SP nr 17

mgr Maria Zawadzka

 
V-ce dyrektor Sp nr 17 
mgr Krystyna Kołodziej              
 


 
                                                    

   Szkoła Podstawowa nr 17 w Gorzowie Wlkp. została zbudowana z inwestycji szkolnych i przekazano ją do użytku w dniu 6 września 1965 r. W tym dniu rozpoczęła swą pracę dydaktyczno-wychowawczą i od tego też czasu datuje się jej historia. Naukę rozpoczęło wówczas 876 uczniów , a pracę 25 nauczycieli.
        Organizatorem tej szkoły i pierwszym jej kierownikiem został mianowany przez Wydział Oświaty Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Gorzowie Wlkp. mgr Jerzy Wiśniowski, który od kwietnia 1965 r. przebywał na budowie szkoły, a lipcu i sierpniu sprowadzał sprzęt szkolny i pomoce naukowe, przyjmował skierowanych przez Wydział Oświaty nauczycieli, przyjmował uczniów, opracował plan pracy szkoły na rok szkolny 1965/1966. Zastępcą kierownika szkoły został Piotr Franków.
         W roku szkolnym 1971-72  grono nauczycielskie na Radzie Pedagogicznej wystąpiło z inicjatywą nadania szkole imienia wybranego Patrona. Po ogólnoszkolnej dyskusji wytypowany został poeta Adam Mickiewicz. Od 1973 roku rozpoczęto w  szkole prace mające na celu przybliżenie uczniom postaci przyszłego patrona. 17 maja 1974 roku odbyła się wielka uroczystość nadania szkole imienia Adama Micikiewicza i wręczenia sztandaru. Od następnego roku szkolnego tradycją stały się coroczne obchody Dnia Patrona Szkoły.

   6 września 1965 r.

            Na placu przed szkołą zebrali się uczniowie wraz z wychowawcami, oczekując na uroczystą chwilę przekazania budynku szkolnego do użytku oraz na otwarcie nowego roku szkolnego. Przybyli również rodzice uczniów. Uroczystość inauguracyjną przybyli: przewodniczący Prezydium Miejskiej Rady Narodowej Zenon Bauer, przedstawiciele Wydziału Oświaty z inspektorem szkolnym Stanisławem Filpczykiem i podinspektorem szkolnym, przedstawiciel Związku Nauczycielstwa Polskiego Jarosław Kania, przedstawiciel KMPZPR Stanisław Kędzierawski.
                Zakładem Opiekuńczym Szkoły została Gorzowska Drukarnia Akcydensowa.










1). W głębi pawilon boczny przeznaczony na świetlicę i stołówkę szkolną.
2). Ostanie prace wykończeniowe na korytarzach szkolnych w sierpniu 1965 r










3). Pierwsza w szkole klasa VIII po reformie szkolnictwa podstawowego-17 czerwca 1967 r.
4). Korytarz drugiego piętra. Rok szkolny 1967-1968.











5). Uczniowie klasy VIII A na lekcji w gabinecie fizyko--chemicznym (1967/1968 r.).
6). Pan Wojciech Rother - nauczyciel fizyki i chemii  w swojej pracowni podczas lekcji (1967/1968r.).












7). Przed mapą na lekcji geografii odpowiada uczeń  kl. VII D (1967/1968 r.).
8). Klasa VII D(1967/1968 r.).

            Szkolne koło sportowe

      15 września 1965 roku rozpoczęło swoją działalność Szkolne Koło Sportowe. Przewodniczącym zarządu SKS-u został Zygmunt Trafis, sekretarzem-Paweł Modrzejewski, skarbnikiem- Zygmunt Gabryniewski, kronikarzem- Juliusz Gołębiowski. Opiekunem całego zespołu młodych sportowców został Jerzy Gerstenkorn. Utworzone zostały również sekcje: piłki siatkowej i ogólnorozwojowa.