Masz problem......
Potrzebujesz pomocy.......
Chcesz o czymś powiedzieć.....
...przyjdź i porozmawiaj
pedagog szkolny:
Iwona Pogonowska
Godziny pracy pedagogów szkolnych i psychologa w SP17
Rok szkolny 2024/2025
Poniedziałek 8.00-9.00- konsultacje 9.00-14.00 - gab. pedagoga
|
Wtorek
8.35-10.35 gab. pedagoga
11.45 – 13.15- gab. pedagoga
|
Środa
8.25- 11.25 gab. pedagoga
12.30-13.30- gab. pedagoga
|
Czwartek 8.15-8.45 gab pedagoga
9.45-12.45- gab. pedagoga
|
Piątek
8.40-9.40 – gab. pedagoga
10.40-13.40- gab. pedagoga
|
CZAS PRACY PEDAGOGA
mgr Elżbieta Niekrasz
Poniedziałek 8:45 – 13:15
konsultacje:13:15 – 14:15
Wtorek 8:15 – 9:45 i 10:45 – 13:45
Środa 8:15 – 10:45 i 11:45 – 13:45
Czwartek 9:45 – 13:45
Piątek 8:00 – 11:30
Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem Lbrusa lub na adres:
Zauważasz u dziecka trudności w uczeniu się,
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
Niepokoi Cię zachowanie dziecka,
Masz jakiekolwiek pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
MOŻESZ LICZYĆ Z NASZEJ STRONY
NA WSPARCIE, POMOC I DYSKRECJĘ!!!
AGRESJA U DZIECI
W swojej pracy zawodowej często spotykam się z rodzicami, którzy proszą mnie o radę i wskazówki w postępowaniu z dziećmi mającymi problem z pohamowanie agresji (zwłaszcza rówieśniczej). Czy istnieją skuteczne metody zapobiegania agresji?
Przedtem jednak należy wymienić kilka przyczyn powstawania zachowań agresywnych. Mogą to być:
- zaburzenia osobowości,
- mikrouszkodzenia centralnego układu nerwowego,
- niewłaściwe oddziaływania wychowawcze, jako jeden z objawów nadpobudliwości psychoruchowej.
Aby zachowania agresywne nie utrwalały się u naszych dzieci należy:
- starać się, by dziecko nie stykało się z zachowaniem agresywnym (zwłaszcza w domu), które może stać się powielanym przez dziecko modelem postępowania,
- przedstawiać mu pozytywne cechy zachowania,
- nagradzać dzieci za ich przejawianie, przekazywać dzieciom informacje na temat agresji, jako zachowania niewłaściwego, a jednocześnie wpajać właściwe i ogólnie przyjęte sposoby postępowania,
- należy ograniczać sytuacje, w których dziecko najczęściej przejawia agresję,
- podawać dzieciom właściwe sposoby realizowania swoich potrzeb, np. podpowiadać dziecku w jaki sposób można zdobyć przyjaźń i uznanie kolegów,
- podsuwać zajęcia, które wymagają od dziecka opiekuńczości, wrażliwości np. opiekowania się roślinami, zwierzętami, słabszymi lub młodszymi,
- znaleźć dziedzinę działania, w której dziecko będzie mogło odnosić sukcesy i tym samym imponować innym.
Nie powinniśmy zająć się jedynie eliminowaniem wszelkich przejawów agresywności, ale należy pomóc w uregulowaniu stosunków dziecka z otoczeniem i starać się skierować jego energię, chęć dominowania i walki na inne potrzebne i społecznie akceptowane działania.
Musimy pamiętać także o tym, aby nie piętnować i nie potępiać człowieka – dziecka, ale jego złe zachowanie i postępowanie.
Pragnę na koniec przytoczyć zasady postępowania, które przyjęło jako dekalog Polskie Stowarzyszenia Pedagogów. Mają one fundamentalne znaczenie dla kształtowania pozytywnych wzorców zachowania.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze krytyki, uczy się potępiać.
- Jeśli dziecko doświadcza wrogości, uczy się walczyć.
- Jeśli dziecko musi znosić kpiny, uczy się nieśmiałości.
- Jeśli dziecko jest zawstydzane, uczy się poczucia winy.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze tolerancji, uczy się być cierpliwym.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze zachęty, uczy się ufności.
- Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone, uczy się doceniać innych.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze uczciwości, uczy się sprawiedliwości.
- Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się ufności.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze aprobaty, uczy się lubić.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze akceptacji i przyjaźni uczy się tego, jak znaleźć miłość w świecie.