Chcesz zapytać.....
Masz problem......
Potrzebujesz pomocy.......
Chcesz o czymś powiedzieć.....
...przyjdź i porozmawiaj
Masz problem......
Potrzebujesz pomocy.......
Chcesz o czymś powiedzieć.....
...przyjdź i porozmawiaj
czeka na Ciebie
pedagog szkolny:
Iwona Pogonowska
pedagog szkolny:
Iwona Pogonowska
Elżbieta Niekrasz
oraz szkolny psycholog:
Aleksandra Polak
Godziny pracy pedagogów szkolnych i psychologa w SP17
Rok szkolny 2023/20224
Pedagog |
Iwona Pogonowska |
Elżbieta Niekrasz |
Poniedziałek |
8.10- 14.40 |
8.00- 13.30 |
Wtorek |
8.40- 9.40 12.40 -13.40 |
8.00- 13.30 |
Środa |
8.45- 12.45 |
9.00- 11.30 |
Czwartek |
8.00- 14.30 |
10.00- 13.30 |
Piątek |
8.45- 9.45 11.00- 13.00 |
9.30- 12.30 |
Psycholog |
Aleksandra Polak |
Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem LIBRUSA lub na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|
Wtorek |
13.30- 16.30 |
|
Środa |
7.30- 11.30 |
|
Czwartek |
7.00- 10.30 |
Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem Lbrusa lub na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jeśli jesteś RODZICEM możesz liczyć na naszą pomoc w sytuacji gdy;
Zauważasz u dziecka trudności w uczeniu się,
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
Niepokoi Cię zachowanie dziecka,
Masz jakiekolwiek pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
MOŻESZ LICZYĆ Z NASZEJ STRONY
NA WSPARCIE, POMOC I DYSKRECJĘ!!!
Zauważasz u dziecka trudności w uczeniu się,
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
Niepokoi Cię zachowanie dziecka,
Masz jakiekolwiek pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
MOŻESZ LICZYĆ Z NASZEJ STRONY
NA WSPARCIE, POMOC I DYSKRECJĘ!!!
AGRESJA U DZIECI
W swojej pracy zawodowej często spotykam się z rodzicami, którzy proszą mnie o radę i wskazówki w postępowaniu z dziećmi mającymi problem z pohamowanie agresji (zwłaszcza rówieśniczej). Czy istnieją skuteczne metody zapobiegania agresji?
Przedtem jednak należy wymienić kilka przyczyn powstawania zachowań agresywnych. Mogą to być:
- zaburzenia osobowości,
- mikrouszkodzenia centralnego układu nerwowego,
- niewłaściwe oddziaływania wychowawcze, jako jeden z objawów nadpobudliwości psychoruchowej.
Aby zachowania agresywne nie utrwalały się u naszych dzieci należy:
- starać się, by dziecko nie stykało się z zachowaniem agresywnym (zwłaszcza w domu), które może stać się powielanym przez dziecko modelem postępowania,
- przedstawiać mu pozytywne cechy zachowania,
- nagradzać dzieci za ich przejawianie, przekazywać dzieciom informacje na temat agresji, jako zachowania niewłaściwego, a jednocześnie wpajać właściwe i ogólnie przyjęte sposoby postępowania,
- należy ograniczać sytuacje, w których dziecko najczęściej przejawia agresję,
- podawać dzieciom właściwe sposoby realizowania swoich potrzeb, np. podpowiadać dziecku w jaki sposób można zdobyć przyjaźń i uznanie kolegów,
- podsuwać zajęcia, które wymagają od dziecka opiekuńczości, wrażliwości np. opiekowania się roślinami, zwierzętami, słabszymi lub młodszymi,
- znaleźć dziedzinę działania, w której dziecko będzie mogło odnosić sukcesy i tym samym imponować innym.
Nie powinniśmy zająć się jedynie eliminowaniem wszelkich przejawów agresywności, ale należy pomóc w uregulowaniu stosunków dziecka z otoczeniem i starać się skierować jego energię, chęć dominowania i walki na inne potrzebne i społecznie akceptowane działania.
Musimy pamiętać także o tym, aby nie piętnować i nie potępiać człowieka – dziecka, ale jego złe zachowanie i postępowanie.
Pragnę na koniec przytoczyć zasady postępowania, które przyjęło jako dekalog Polskie Stowarzyszenia Pedagogów. Mają one fundamentalne znaczenie dla kształtowania pozytywnych wzorców zachowania.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze krytyki, uczy się potępiać.
- Jeśli dziecko doświadcza wrogości, uczy się walczyć.
- Jeśli dziecko musi znosić kpiny, uczy się nieśmiałości.
- Jeśli dziecko jest zawstydzane, uczy się poczucia winy.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze tolerancji, uczy się być cierpliwym.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze zachęty, uczy się ufności.
- Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone, uczy się doceniać innych.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze uczciwości, uczy się sprawiedliwości.
- Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się ufności.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze aprobaty, uczy się lubić.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze akceptacji i przyjaźni uczy się tego, jak znaleźć miłość w świecie.