Z radością informujemy, że w naszej szkole rusza projekt „Kompetencje Przyszłości”, realizowany w ramach Funduszy Europejskich. Jego celem jest wsparcie uczniów i nauczycieli w rozwijaniu umiejętności kluczowych dla przyszłego rynku pracy.

Najważniejsze informacje:

📅 Czas trwania projektu: 1 października 2024 – 31 października 2026
🏫 Kto może wziąć udział?

  • Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych (z wyłączeniem szkół specjalnych)
  • Nauczyciele

Główne obszary wsparcia:

Rozwój kompetencji kluczowych (np. myślenie matematyczne, umiejętności cyfrowe, praca zespołowa)
Zdobywanie umiejętności i kwalifikacji zawodowych
Rozwój zainteresowań i edukacja włączająca
Wsparcie nauczycieli i doradztwo zawodowe

Projekt realizowany jest przez Miasto Gorzów Wielkopolski oraz Gorzowski Ośrodek Technologiczny.

Chcesz zapytać.....
Masz problem......
Potrzebujesz pomocy.......
Chcesz o czymś powiedzie
ć.....
...przyjdź i porozmawiaj

 

czeka na Ciebie
pedagog szkolny:
 Iwona Pogonowska
Elżbieta Niekrasz
 
oraz szkolny psycholog:
 
 
Aleksandra Polak
 

Godziny pracy pedagogów szkolnych i psychologa w SP17

Rok szkolny 2024/2025

 

Poniedziałek

8.00-9.00-  konsultacje

9.00-14.00 -  gab. pedagoga 

 

Wtorek                                       

 

8.35-10.35 gab. pedagoga

 

 

11.45 – 13.15- gab. pedagoga

   

 

 

Środa

 

8.25-  11.25 gab. pedagoga

 

 

12.30-13.30- gab. pedagoga

 

 

 

 

Czwartek  

                                                                    8.15-8.45 gab pedagoga

 

9.45-12.45- gab. pedagoga

 

 

 

Piątek

                                    

8.40-9.40 – gab. pedagoga

 

10.40-13.40- gab. pedagoga

 

 

CZAS PRACY PEDAGOGA

mgr Elżbieta Niekrasz

Poniedziałek 8:45 – 13:15

konsultacje:13:15 – 14:15

Wtorek 8:15 – 9:45 i 10:45 – 13:45

Środa 8:15 – 10:45 i 11:45 – 13:45

Czwartek 9:45 – 13:45

Piątek 8:00 – 11:30

 

 

 

 

 

 

Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem Lbrusa lub na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
Jeśli jesteś RODZICEM  możesz liczyć na naszą pomoc w sytuacji gdy;
                                    Zauważasz u dziecka trudności w uczeniu się,
                                    Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania, 
                                    Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
                                    Niepokoi Cię zachowanie dziecka,
                                    Masz jakiekolwiek pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
                                                     MOŻESZ LICZYĆ  Z NASZEJ STRONY 
                                                                       NA WSPARCIE, POMOC I DYSKRECJĘ!!!

 

 
 

 
 AGRESJA U DZIECI
W swojej pracy zawodowej często spotykam się z rodzicami, którzy proszą mnie o radę i wskazówki w postępowaniu z dziećmi mającymi problem  z pohamowanie agresji (zwłaszcza rówieśniczej). Czy istnieją skuteczne metody zapobiegania agresji?
    Przedtem jednak należy wymienić kilka przyczyn powstawania zachowań agresywnych. Mogą to być:
  • zaburzenia osobowości,
  • mikrouszkodzenia centralnego układu nerwowego,
  • niewłaściwe oddziaływania wychowawcze, jako jeden z objawów nadpobudliwości psychoruchowej.
Aby zachowania agresywne nie utrwalały się u naszych dzieci należy:
  • starać się, by dziecko nie stykało się z zachowaniem agresywnym (zwłaszcza w domu), które może stać się powielanym przez dziecko modelem postępowania,
  • przedstawiać mu pozytywne cechy zachowania,
  • nagradzać dzieci za ich przejawianie, przekazywać dzieciom informacje na temat agresji, jako zachowania niewłaściwego, a jednocześnie wpajać właściwe i ogólnie przyjęte sposoby postępowania,
  • należy ograniczać sytuacje, w których dziecko najczęściej przejawia agresję,
  • podawać dzieciom właściwe sposoby realizowania swoich potrzeb, np. podpowiadać dziecku w jaki sposób można zdobyć przyjaźń i uznanie kolegów,
  •  podsuwać zajęcia, które wymagają od dziecka opiekuńczości, wrażliwości np. opiekowania się roślinami, zwierzętami, słabszymi lub młodszymi,
  • znaleźć dziedzinę działania, w której dziecko będzie mogło odnosić sukcesy i tym samym imponować innym.
Nie powinniśmy zająć się jedynie eliminowaniem wszelkich przejawów agresywności, ale należy pomóc w uregulowaniu stosunków dziecka z otoczeniem i starać się skierować jego energię, chęć dominowania i walki na inne potrzebne i społecznie akceptowane działania.
Musimy pamiętać także o tym, aby nie piętnować i nie potępiać człowieka – dziecka, ale jego złe zachowanie i postępowanie.
    Pragnę na koniec przytoczyć zasady postępowania, które przyjęło jako dekalog Polskie Stowarzyszenia Pedagogów.  Mają one fundamentalne znaczenie dla kształtowania pozytywnych wzorców zachowania.
  • Jeśli dziecko żyje w atmosferze krytyki, uczy się potępiać.
  • Jeśli dziecko doświadcza wrogości, uczy się walczyć.
  • Jeśli dziecko musi znosić kpiny, uczy się nieśmiałości.
  • Jeśli dziecko jest zawstydzane, uczy się poczucia winy.
  • Jeśli dziecko żyje w atmosferze tolerancji, uczy się być cierpliwym.
  • Jeśli dziecko żyje w atmosferze zachęty, uczy się ufności.
  • Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone, uczy się doceniać innych.
  • Jeśli dziecko żyje w atmosferze uczciwości, uczy się sprawiedliwości.
  • Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się ufności.
  • Jeśli dziecko żyje w atmosferze aprobaty, uczy się lubić.
  • Jeśli dziecko żyje w atmosferze akceptacji i przyjaźni uczy się tego, jak znaleźć miłość w świecie. 

Opracowała: Iwona Pogonowska – na podstawie wskazówek  Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej i Pisma Ogólnopolskiego Klubu Alternatywnych Pedagogów Klanza, lublin 1994, nr 8 s.
REGULAMIN ŚWIETLICY
 
 
 
 
Świetlica czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-16.30.

     W świetlicy realizowane są następujące rodzaje zajęć:
     -  zajęcia plastyczne
      - zajęcia rozwijające twórczość
      - zajęcia muzyczne
      - zajęcia ruchowe

Kierownik świetlicy: Monika Nyka


Do 20 czerwca 2024r. trwają zapisy do świetlicy szkolnej na kolejny rok szkolny.
Z opieki świetlicowej korzystają dzieci, które pozostają w szkole ze względu na czas pracy rodziców, organizację dojazdu do szkoły lub  inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole. Ze względów organizacyjnych prosimy o dotrzymanie powyższego terminu. Karty zapisu należy składać w sekretariacie szkoły.

KARTA ZAPISU 

     


 

 

Obiady w szkole rozpoczną się od 18 września 2023 r. 

 

Od 18 września będzie możliwość spożywania obiadów w szkole. Cena jednorazowego obiadu to 8,00zł. Przedpłaty za obiady dokonuje się poprzez aplikację zamowposilek.pl do 13 września. Ze względu na konieczność zaksięgowania wpłaty (1-2 dni robocze) należy wcześniej zapoznać się z aplikacją. Szczegóły dotyczące aplikacji oraz regulamin korzystania z posiłków zostały wysłane do rodziców za pomocą dziennika elektronicznego.

.



 

 

Kalendarz roku szkolnego 2024/2025

 

1 półrocze – 02 września 2024r. – 17 stycznia 2025r.

2 półrocze -  03 lutego – 27 czerwca 2025r.

 

1

Rozpoczęcie roku szkolnego

2 września

2

Zebrania z rodzicami klas 1 i 8          godz. 16.30

4 września

3

Zebrania z rodzicami klas 2-7      godz. 16.30

5  września

4

Zebranie Rady Rodziców             godz. 17.30

5 września

5

Dzień wolny od zajęć edukacyjnych – Dzień Edukacji Narodowej

14 października

6

Dzień otwarty dla rodziców

7 listopada

7

Tydzień patriotyczny

4-8 listopada

8

Dzień otwarty dla rodziców, kiermasz świąteczny

12 grudnia

9

Zimowa przerwa świąteczna

23 – 31 grudnia

10

Dzień wolny od zajęć edukacyjnych

2, 3 stycznia

11

Testy wewnętrzne  dla klas 8

styczeń

12

Wystawienie ocen za I półrocze

17 stycznia

13

Ferie zimowe

20 stycznia– 2 lutego

14

Zebrania z rodzicami – informacja o ocenach
za I półrocze 

6 lutego 

15

Święto Prymusa

7 lutego

16

Testy wewnętrzne  dla klas 8

marzec/kwiecień

17

Dzień otwarty dla rodziców

10 kwietnia

18

Przerwa wiosenna

17-22 kwietnia

19

Dzień wolny od zajęć edukacyjnych

 2 maja

20

Egzamin ósmoklasisty

13-15 maja

21

Dzień wolny od zajęć edukacyjnych

20 czerwca

22

Propozycje ocen rocznych

4 czerwca 

23

Zebrania z rodzicami – informacja nt. proponowanych ocen 

5 czerwca

24

Wystawienie ocen rocznych

18 czerwca

25

Posiedzenie Rady Pedagogicznej – zatwierdzenie klasyfikacji

23 czerwca

26

Zakończenie zajęć dydaktycznych

27 czerwca

 

 

 

 

            1 lekcja       800 -   845

            2 lekcja       850 -   940

            3 lekcja       950 - 1035

            4 lekcja     1045 - 1130

            5 lekcja     1150 - 1235

            6 lekcja     1245 - 1330

            7 lekcja     1340 - 1425

            8 lekcja     1435 - 1520