Organizacja roku szkolnego
- Szczegóły
- Kategoria: Organizacja roku szkolnego
- Odsłony: 6576
Masz problem......
Potrzebujesz pomocy.......
Chcesz o czymś powiedzieć.....
...przyjdź i porozmawiaj
pedagog szkolny:
Iwona Pogonowska
Godziny pracy pedagogów szkolnych i psychologa w SP17
Rok szkolny 2023/20224
Pedagog |
Iwona Pogonowska |
Elżbieta Niekrasz |
Poniedziałek |
8.10- 14.40 |
8.00- 13.30 |
Wtorek |
8.40- 9.40 12.40 -13.40 |
8.00- 13.30 |
Środa |
8.45- 12.45 |
9.00- 11.30 |
Czwartek |
8.00- 14.30 |
10.00- 13.30 |
Piątek |
8.45- 9.45 11.00- 13.00 |
9.30- 12.30 |
Psycholog |
Aleksandra Polak |
Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem LIBRUSA lub na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|
Wtorek |
13.30- 16.30 |
|
Środa |
7.30- 11.30 |
|
Czwartek |
7.00- 10.30 |
Zauważasz u dziecka trudności w uczeniu się,
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
Niepokoi Cię zachowanie dziecka,
Masz jakiekolwiek pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
MOŻESZ LICZYĆ Z NASZEJ STRONY
NA WSPARCIE, POMOC I DYSKRECJĘ!!!
AGRESJA U DZIECI
W swojej pracy zawodowej często spotykam się z rodzicami, którzy proszą mnie o radę i wskazówki w postępowaniu z dziećmi mającymi problem z pohamowanie agresji (zwłaszcza rówieśniczej). Czy istnieją skuteczne metody zapobiegania agresji?
Przedtem jednak należy wymienić kilka przyczyn powstawania zachowań agresywnych. Mogą to być:
- zaburzenia osobowości,
- mikrouszkodzenia centralnego układu nerwowego,
- niewłaściwe oddziaływania wychowawcze, jako jeden z objawów nadpobudliwości psychoruchowej.
Aby zachowania agresywne nie utrwalały się u naszych dzieci należy:
- starać się, by dziecko nie stykało się z zachowaniem agresywnym (zwłaszcza w domu), które może stać się powielanym przez dziecko modelem postępowania,
- przedstawiać mu pozytywne cechy zachowania,
- nagradzać dzieci za ich przejawianie, przekazywać dzieciom informacje na temat agresji, jako zachowania niewłaściwego, a jednocześnie wpajać właściwe i ogólnie przyjęte sposoby postępowania,
- należy ograniczać sytuacje, w których dziecko najczęściej przejawia agresję,
- podawać dzieciom właściwe sposoby realizowania swoich potrzeb, np. podpowiadać dziecku w jaki sposób można zdobyć przyjaźń i uznanie kolegów,
- podsuwać zajęcia, które wymagają od dziecka opiekuńczości, wrażliwości np. opiekowania się roślinami, zwierzętami, słabszymi lub młodszymi,
- znaleźć dziedzinę działania, w której dziecko będzie mogło odnosić sukcesy i tym samym imponować innym.
Nie powinniśmy zająć się jedynie eliminowaniem wszelkich przejawów agresywności, ale należy pomóc w uregulowaniu stosunków dziecka z otoczeniem i starać się skierować jego energię, chęć dominowania i walki na inne potrzebne i społecznie akceptowane działania.
Musimy pamiętać także o tym, aby nie piętnować i nie potępiać człowieka – dziecka, ale jego złe zachowanie i postępowanie.
Pragnę na koniec przytoczyć zasady postępowania, które przyjęło jako dekalog Polskie Stowarzyszenia Pedagogów. Mają one fundamentalne znaczenie dla kształtowania pozytywnych wzorców zachowania.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze krytyki, uczy się potępiać.
- Jeśli dziecko doświadcza wrogości, uczy się walczyć.
- Jeśli dziecko musi znosić kpiny, uczy się nieśmiałości.
- Jeśli dziecko jest zawstydzane, uczy się poczucia winy.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze tolerancji, uczy się być cierpliwym.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze zachęty, uczy się ufności.
- Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone, uczy się doceniać innych.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze uczciwości, uczy się sprawiedliwości.
- Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się ufności.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze aprobaty, uczy się lubić.
- Jeśli dziecko żyje w atmosferze akceptacji i przyjaźni uczy się tego, jak znaleźć miłość w świecie.
Opracowała: Iwona Pogonowska – na podstawie wskazówek Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej i Pisma Ogólnopolskiego Klubu Alternatywnych Pedagogów Klanza, lublin 1994, nr 8 s.
- Szczegóły
- Kategoria: Organizacja roku szkolnego
- Odsłony: 8942
Obiady w szkole rozpoczną się od 18 września 2023 r.
Od 18 września będzie możliwość spożywania obiadów w szkole. Cena jednorazowego obiadu to 8,00zł. Przedpłaty za obiady dokonuje się poprzez aplikację zamowposilek.pl do 13 września. Ze względu na konieczność zaksięgowania wpłaty (1-2 dni robocze) należy wcześniej zapoznać się z aplikacją. Szczegóły dotyczące aplikacji oraz regulamin korzystania z posiłków zostały wysłane do rodziców za pomocą dziennika elektronicznego.
.
- Szczegóły
- Kategoria: Organizacja roku szkolnego
- Odsłony: 10332
Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
1 półrocze – 04 września 2023r. – 26 stycznia 2024r.
2 półrocze - 29 stycznia – 21 czerwca 2024r.
1 |
Zebranie Rady Pedagogicznej – praca w zespołach zadaniowych/przedmiotowych |
28 sierpnia |
2 |
Zebranie Rady Pedagogicznej – rada szkoleniowa „Uczeń ze spektrum autyzmu” |
30 sierpnia |
3 |
Zebranie Rady Pedagogicznej – organizacja roku szkolnego 2023/2024 oraz zatwierdzenie klasyfikacji ( po egzaminach poprawkowych) |
1 września |
4 |
Rozpoczęcie roku szkolnego |
4 września |
5 |
Zebrania z rodzicami, zebranie Rady Rodziców |
7 września |
6 |
Zebranie Rady Pedagogicznej |
14 września |
7 |
Zebranie Rady Pedagogicznej |
12 października |
8 |
Dzień otwarty dla rodziców |
9 listopada |
9 |
Tydzień patriotyczny |
6-10 listopada |
10 |
Zebrania Rady Pedagogicznej – rada szkoleniowa „Sztuczna inteligencja – przygotowanie nauczycieli do cyfrowej transformacji” |
30 listopada |
11 |
Dzień otwarty dla rodziców, kiermasz świąteczny |
7 grudnia |
12 |
Zimowa przerwa świąteczna |
23 – 31 grudnia |
13 |
Testy wewnętrzne dla klas 8 |
styczeń |
14 |
Wystawienie ocen za I półrocze |
26 stycznia |
15 |
Zebrania Rady Pedagogicznej – zatwierdzenie klasyfikacji za I półrocze, podsumowanie pracy za I półrocze |
1 lutego |
16 |
Zebrania z rodzicami – informacja o ocenach za I półrocze |
1 lutego |
17 |
Ferie zimowe |
12 – 25 lutego |
18 |
Święto Prymusa |
8 lutego |
19 |
Testy wewnętrzne dla klas 8 |
marzec |
20 |
Przerwa wiosenna |
28 marca-2 kwietnia |
21 |
Dzień otwarty dla rodziców |
11 kwietnia |
22 |
Posiedzenie Rady Pedagogicznej – rada szkoleniowa (procedury organizacji i przebiegu egzaminu), |
18 kwietnia |
23 |
Dzień wolny od zajęć edukacyjnych |
2 maja |
24 |
Posiedzenie zespołów klasyfikacyjnych – szkolenie |
23 maja |
25 |
Egzamin ósmoklasisty |
14-16 maja |
26 |
Dzień wolny od zajęć edukacyjnych |
31 maja |
27 |
Propozycje ocen rocznych |
3 czerwca |
28 |
Zebrania z rodzicami – informacja nt proponowanych ocen |
6 czerwca |
29 |
Wystawienie ocen rocznych |
14 czerwca |
30 |
Posiedzenie Rady Pedagogicznej – zatwierdzenie klasyfikacji |
17 czerwca |
31 |
Posiedzenie Rady Pedagogicznej – podsumowanie pracy za rok szkolny |
20 czerwca |
32 |
Zakończenie zajęć dydaktycznych |
21 czerwca |
33 |
Rozliczenie dokumentacji szkolnej |
24-28 czerwca |
- Szczegóły
- Kategoria: Organizacja roku szkolnego
- Odsłony: 8753
1 lekcja 800 - 845
2 lekcja 850 - 940
3 lekcja 950 - 1035
4 lekcja 1045 - 1130
5 lekcja 1150 - 1235
6 lekcja 1245 - 1330
7 lekcja 1340 - 1425
8 lekcja 1435 - 1520
- Szczegóły
- Kategoria: Organizacja roku szkolnego
- Odsłony: 6845
Poniedziałek
|
7.30-14.30
|
Wtorek
|
7.30-14.30
|
Środa
|
7.30-14.30
|
Czwartek
|
7.30-14.30
|
Piątek
|
7.30-14.30
|
- Szczegóły
- Kategoria: Organizacja roku szkolnego
- Odsłony: 7243